Miután nyilvánosságra került a Galvani hídhoz kapcsolódó útfejlesztések nyomvonalterveinek hatástanulmánya, minden szereplő aktívan próbál érdeket érvényesíteni.
A ferencvárosi lakossági fórumon szinte teljesen értelmetlenül csak az Ecseri út 2x2 sávos nyomvonalterveket ismertették részletesen. Annak ellenére, hogy nincs olyan politikai szereplő a helyi közéletben, aki ezt a nyomvonalat bármilyen műszaki kivitelezési formában támogatná valaha.
A Határ úti nyomvonalak azonban már sokkal érdekesebb témát adnak az értekezésre.
Egyértelmű, hogy a Vitézy-Fürjes duó kezére játszanak azok a szereplők, akik elkezdik tologatni a nyomvonalat egyik vagy másik oldalra.
Sajnos a Wekerlei Társaskör Egyesület elébe menve mindenféle egyeztetésnek a Határ út ferencvárosi oldalának szereplőivel a 2. számú nyomvonal kicsit megváltoztatott verziója melletti hittétellel.
A Wekerlei Társaskör Egyesület javaslata alapján:
az út a Wekerletelepet és a József Attila telepet a lehető legrövidebb
szakaszon érinti;
a teljes nyomvonal kéreg alatt fut, ami által sokkal kisebb környezeti
károkozás érhető el;
az erdő minimálisan sérül, a lehető legnagyobb összefüggő zöldfelület marad
meg.
Vajon a Kiserdő hogyan sérül "minimálisan", ha a teljes kéreg alatt futó nyomvonal a Kiserdő alatt menne el... Odavarázsoljuk azt a kéreg alatti nyomvonalat fakivágás nélkül?!
Én teljesen megértem az Egyesület azon szándékát, hogy a Wekerletelep érintett része nem szeretné elszenvedni a Határ út 2x2 sávossá bővítésének káros hatásait. Ugyanígy vannak ezzel a József Attila lakótelep lakói is. Ezért sem tartom fairnek a nyomvonaltologatást az egyik vagy másik oldalra.
Minden látszat ellenére nem vagyunk rákényszerülve arra, hogy válasszunk és módosítgassunk a "felkínált" nyomvonalak között, hiszen a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 11/2020-02-27/FKT határozatának 11. pontja kimondja:
"amennyiben a 9. pont szerint vizsgálandó hat alternatíva közül a Tanács 2020.december 31-ig nem tud döntést hozni, a Projekt pesti végpontja a Soroksári útra vezető, a Ráckevei-Soroksári Duna-hídhoz kapcsolódó közúti csomópont legyen"
Személyes álláspontom az, hogy bármelyik nyomvonal kivitelezése súlyos és visszafordíthatatlan károkkal járna mind a Wekerletelep, mind a József Attila lakótelep lakosságának szempontjából. Ezért én egyik nyomvonalváltozatot sem tudom támogatni, és erre kérem a kispesti oldal szereplőit is.
Nyomvonaltologatás helyett egységes kiállás legyen a tekintetben, hogy nem akarjuk a Határ út vagy az Ecseri út 2x2 sávossá bővítését!