Lehet Más Ferencváros

Jancsó Andrea Katalin, önkormányzati képviselő

Ráday mesterhármas

2017. szeptember 29. 08:58 - Jancsó Andrea Katalin

Az LMP hűtlen kezelés miatt feljelentést tesz.

Korábban már írtam arról, hogy a Fővárosi Önkormányzat a Ráday utca 10-12. szám alatti, közel 3000 nm-es ingatlan el kívánja adni. Az általa készített értékbecslés szerint az ingatlan értéke 1 milliárd forint, amelyet végül idén nyáron majd 3 milliárd forintért értékesítettek.

Ezzel szemben a Ferencvárosi Önkormányzat a fenti ingatlantól kb. 250 m-re fekvő Erkel utca 18. szám alatti 1300 nm-es ingatlanát 365 millió Ft-ért, míg a kb. 750 m-re fekvő Ráday utca 57. szám alatti közel 1400 nm-es ingatlanát 451 millió Ft-ért adta el. 

Igen...

kicsit más a fekvésük.

Igen...

kicsit más adottságokkal rendelkeznek.

Igen...

két évvel korábban adták el őket.

 

Mindezek ellenére a két volt ferencvárosi ingatlan (2684 nm összesen) elidegenítési ára együttesen sem haladja meg az 1 milliárd Ft-ot.

 

Önök szerint ki gazdálkodott jobban? Szavazzanak!

 Követem az eseményeket Facebook-on!

 

erkel_u_18_1.png

Szólj hozzá!

Atlétikai Stadion: újabb Viktor-álom a megvalósulás útján

2017. szeptember 07. 08:31 - Jancsó Andrea Katalin

A felszámolás alatt álló VITUKI Környezetvédelmi és Vízgazdálkodás Kutató Intézet Nonprofit Kft. stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezet lett a legfrissebb Magyar Közlöny (pdf) szerint. 

 

A felszámolás már évek óta húzódik, de a területre tervezett Atlétikai Stadion tervpályázatának eredményhirdetése szeptember 14-én lesz, így nem véletlen, hogy éppen most minősítették át kormányhatározatban a VITUKI státuszát.

 

vitukitoronyhaz.jpg

Mit jelent a stratégiailag kiemelt jelentőség?

A törvény szerint azok a cégek válhatnak "stratégiailag kiemelt jelentőségűvé", amelyek adósságainak rendezéséhez, hitelezőikkel való egyezséghez, reorganizációjához nemzetgazdasági érdek vagy kiemelt közérdek fűződik. Emellett kiemelt gazdaságpolitikai érdek fűződik ahhoz, hogy a jogutód nélküli megszüntetés gyorsabb, átláthatóbb és egységesített eljárás szerint menjen végbe. Ezen cégek csőd- és felszámolási eljárását az általános szabályoktól eltérő szabályok szerint kell lebonyolítani; élükre állami vagyonfelügyelőt vagy felszámolót neveznek ki.

 

Magyarul:

Mindenképpen meg akarják építeni az olimpiai tervek között szereplő Atlétikai Stadiont. Az ehhez szükséges minden jogi akadályt elhárítanak.

Nem számít, hogy komplett árvízvédelmi töltésrendszert kell áthelyezni (több milliárdos költség)...

Nem számít, hogy földig rombolják a VITUKI sporttelepet...

Nem számít, mibe kerül, csak megvalósulhasson egy újabb "Viktor sportálom"... 

Szólj hozzá!

Újra 300 milliós keretszerződést nyert a ferencvárosi kézműves útburkolati jel királya

2017. július 21. 12:45 - Jancsó Andrea Katalin

A Közbeszerzési Értesítő ma megjelent számában fellelhető hirdetmény szerint Rudits Tibor cége (Kéményszervíz 1989 Kft.) nyerte el ismét a 2019. április 30-ig a Ferencváros közigazgatási területén elvégzendő kéményfelújítási munkálatokat. 

Ugyan 6 másik pályázó is volt, de valljuk be az eredményen nem vagyunk meglepődve.

 

20160317_133822.jpg

Szólj hozzá!

Önkormányzati wellness központ gyermektábor helyett?

2017. május 24. 13:14 - Jancsó Andrea Katalin

A FEV IX. Zrt. (ferencvárosi vagyonkezelő) 2016-ban megvásárolt egy soroksári vízparti ingatlant abból a célból, hogy a területen "ferencvárosi diákok nyári táborozásához és szünidei programokhoz, illetve önkormányzati rendezvények lebonyolításához" helyszínt biztosítson.

 

570b3b1038b77.jpg

 

Ma a Városfejlesztési, Városgazdálkodási és Környezetvédelmi Bizottság ülésén egy tájékoztató napirend keretében láthattuk a területen megvalósítandó létesítmény terveit. Már a terveken feltüntetett rendeltetési megnevezés is sokatmondó: "csónakház és rendezvényközpont". 

A tervekből kiolvasható, hogy 11 db 2 fős apartmant létesítenek, de lesz kávézó, bár, rendezvényterem és wellness részleg is. A területen mindössze egy kosárlabda pálya létesül az ide érkező gyermekek számára. Az ingatlan megvásárlásakor az elsődleges cél a "Duna élővilágának ismerete, a folyó szeretete és a környezettudatosságra nevelés", mégis ez valamilyen okból ez háttérbe szorult, és azt olvashatjuk, hogy az elsődleges szempont az Önkormányzat rekreációs célú igényeinek való megfelelés. Nevezetesen: "az ingatlanon felépülő apartmanok az önkormányzat dolgozóinak biztosítanak kikapcsolódási lehetőséget, valamint rendezvények helyszíne is lehet az objektum".

Mindezt bizonyítja, hogy a tájékoztató szerint a fentiek mellett olyan sporttelep is létesülne, amely egyidejűleg 25-30 gyermek táborozására adna lehetőséget. 11 db 2 fős apartman esetén azonban ez nehezen valósulhatna meg, tekintettel arra, hogy ott a jelenlegi tervek alapján maximum 22 gyermek elhelyezése lenne biztosított. 

A bizottsági ülésen rákérdeztünk arra, hogy akkor hogyan kívánják elszállásolni a 25-30 gyermeket egy nyári táborozás esetén. A kérdésünkre az alábbi válaszokat kaptuk:

- egyfelől, az az igény fogalmazódott meg, hogy a testvérvárosi kapcsolatokkal összefüggő rendezvények esetén színvonalas, helyszínhez kötött szállás legyen kialakítva

- másfelől, a nyári táborozás kizárólag napközis gyerektáborokra értendő, így a gyerekek ott alvásáról szó sincsen

- végül, a gyerekek részére biztosított lenne egy zöld terület, ahol alkalmasint sátorozhatnak.

Bácskai János polgármester úr a 2016. május 19-i képviselő-testületi ülésen az alábbiakkal indokolta az ingatlanvásárlást: "[...] Képviselő úr is biztosan tudja, hogy hol töltik a ferencvárosi gyerekek a nyaraikat nyári táborként. Amikor letörlik a „VAKÁCIÓ!”-t a tábláról, következő héten ismét bemennek az iskolába, és ott töltik a nyarukat.Az ingatlanvásárlás oka, hogy legyen egy olyan Duna-parti ingatlanunk, ahol „úttörőtábort” fogunk kialakítani, ahová járni tudnak nyáron a gyerekek."

Persze szubjektív kinek mit jelent az "úttörőtábor" jelleg, nekünk például a nyári tábor egyenlő volt a rengeteg játékkal, a strandolással, a kirándulással, a szalonnasütéssel és az esti tábortűzzel, az ott alvással. Ebbe belefér a sátrazás is, de azt gondolom, a ferencvárosi gyerekek ennél többet érdemelnek, hiszen eredetileg az ő részükre vásárolta meg a Ferencvárosi Önkormányzat 100 millió + áfáért a területet.

Szólj hozzá!

ADVENTI ADOMÁNYGYŰJTÉS

2016. december 05. 11:36 - Jancsó Andrea Katalin

Jancsó Andrea Katalin önkormányzati képviselő ferencvárosi adománygyűjtő akciót szervez, hogy a rászorulók karácsonykor ajándékokhoz jussanak.

 

Az adventi időszakban izgalommal telve készülünk az ünnepekre.

A szeretteink körében eltöltött napok, az otthon melege, a gondoskodás és a szeretet megtapasztalása. Ez a reményekkel telve várt ünnep. A karácsonyi készülődésben azonban nem feledkezhetünk meg a nélkülözőkről, az egyedülállókról, az otthontalanokról. Gyermekekről és családokról, akiknek az adventi készülődés nem szépíti meg az életét. Akiknek a karácsony csupán a lelkében közeleg.

Most az Ön támogatásával is gondoskodhatunk azokról, akik számára az ünnep érkezése e nélkül a szerény segítség nélkül nem jelentene szinte semmit.

 

Az adománygyűjtés helyszínei és időpontjai:

2016. december 8. (csütörtök)

16 és 18 óra között - Ferenc tér

2016. december 10. (szombat)

9 és 12 óra között - József Attila ltp., Lidl és Ferenc tér

2016. december 13. (kedd)

16 és 18 óra között - Ferenc tér

2016. december 15. (csütörtök)

16 és 18 óra között - Ferenc tér

2016. december 17. (szombat)

9 és 12 óra között - József Attila ltp., Lidl és Ferenc tér

2016. december 20. (kedd)

16 és 18 óra között - Ferenc tér

 

A következő kategóriákban gyűjtünk adományokat:

Tisztálkodó szerek: mosópor, szappan, fogkefe, fogkrém;

Konyhai felszerelés: edények, lavórok, nagy fazekak,

Takarók, párnák, törülközők;

Gyermek játékok (kis autó, baba, és focilabda minden mennyiségben!);

Gyermek könyvek és mese cd-k és dvd-k; rajzlapok, színes ceruzák, tollak, gyurma,

festék, ecset, füzetek, iskolatáska;

Pelenka, újszülött holmi;

Tartós élelmiszerek (tészta, konzerv, rizs, liszt stb.)

 

Kérem, adományával támogassa a ferencvárosi rászoruló családokat, hogy ünnep legyen a Karácsony mindannyiunknak!

 

Jancsó Andrea Katalin +36 20 526 4808

jancso.andrea@ferencvaros.hu

 

www.facebook.com/jancsoandreakatalinlmp

Szólj hozzá!

LMP Ferencváros: Itt az ideje tisztességgel megteremteni a szükséges finanszírozási feltételeket egy 21. századi közlekedési igényeket kielégítő metróvonal felújításához

2016. október 12. 16:38 - Jancsó Andrea Katalin

Az LMP ferencvárosi szervezete felháborítónak tartja azt az ötletet, miszerint a 3-as metró felújítása keretében nem kerül sor a metróállomások rendbetételére. Nem elég, hogy a metrószerelvények „csak” egy bizonytalan körülmények közötti ráncfelvarráson esnek át, most Tarlós István főpolgármester és a magyar kormány karöltve akar újból spórolni a ferencvárosi lakosságon.

A József Attila lakótelep idős lakói, valamint a babakocsival közlekedő kisgyermekes anyukák nap mint nap küzdenek meg azzal, hogy akár az Ecseri úti, akár a Pöttyös utcai metróállomás lépcsőin lejussanak a metróhoz. Mindez igaz a 3-as metró legtöbb állomására is.

Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy a fővárosi vezetés és a magyar kormány költségtakarékossági szempontokra hivatkozva kívánja az alapvető lakossági igényeket ignorálni. Ezért felszólítjuk Tarlós Istvánt és a magyar kormány képviselőit, hogy fejezzék be a magyar emberek kárára történő „spórolással” való ötletelést. Itt az ideje, hogy az állandó spekulálás helyett tisztességgel megteremtsék a szükséges finanszírozási feltételeket egy 21. századi közlekedési igényeket kielégítő metróvonal felújításához.

Jancsó Andrea,
az LMP IX. kerületi önkormányzati képviselője

 

Fotó: LMP sajtó

Szólj hozzá!

Hát így áll most az utca, Haver, a Megváltóra várva

2016. október 12. 16:36 - Jancsó Andrea Katalin

Ki helikopterezik, ki útszélen marad

Jött a hír: tervbe vették, hogy lezárnak számos budapesti metróaluljárót. A többség helyesli, hogy a hajléktalanok végre "eltakarodnak" onnan, eltűnik a piszok, a bűz és a hangulatot romboló valóság. 

De vajon tisztában vagyunk-e azzal, hogy milyen állapotok uralkodnak a budapesti hajléktalanszállókon? 

Nemrég kaptam egy levelet egy olyan hajléktalanná vált állampolgártól, aki részletesen taglalta, mi is vár egy hajléktalanná vált emberre a hajléktalan-ellátórendszerben. 

A levél írója augusztus közepén kért menedéket a Könyves Kálmán krt. 84. szám alatti éjjel-nappali melegedőben miután egy családi tragédia miatt hajléktalanná vált, ahol pár nap múlva közölték vele, hogy regisztrálnia kell, különben a továbbiakban nem maradhat. Ennek megfelelően regisztrált a a Dózsa György úti központban, majd az Aszódi úti átmeneti szállóra irányították. A hosszas felvételi procedúrát követően elszállásolták egy szobában, ahol az alábbi körülmények fogadták:

2016-10-03_16_48_44.jpg

A levélből az is kiderül, hogy a szálló sok másik szobája is súlyosan fertőzött poloskával, csótánnyal, tetűvel. Az egyik szobában egy idős korú látássérült hajléktalan is lakik, akit hónapok óta nem látott szociális gondozó, de az "intézményben" talált szállást egy mozgáskorlátozott, szintén idős, tolókocsis ember is, akinek a tetűfertőzésére, ápolatlanságára egyáltalán nem fordítottak gondot. 

2016-10-03_17_17_35.jpg

Ezt követően a levél írója a felszín alatti problémákra mutatott rá:

1. Az információ hiánya, visszatartása vagy téves információk. 

"Hetedik napja keresek információt mind az egészségügyi, élelmezési, szociális problémákra és álláskeresési lehetőségre, hogy magamon és a körülöttem levőkön segíthessek. Az álláskereső szolgálat nem működik a rossz számítógépek miatt."

2. Étkezés, tisztálkodás, orvosi ellátás, tisztítószerek.

A sokszor a semmilyen megtakarított pénzzel, jövedelemmel nem rendelkező hajléktalanok az Aszódi úti hajléktalanszállóról a távoli Dobozi vagy a Fiumei úti ingyen ebédre vannak rászorulva, amit karitatív szervezetektől vagy vallási közösségektől kapnak. Az Aszódi úton az élelmezés, a tisztítószerek, a minimális higiéniai feltételek sincsenek biztosítva - "látni hónapok óta levágatlan körmöket, fertőzött poloskacsípéseket, súlyos bőrbetegségben szenvedőket"

3. Utazás

"Kivétel nélkül az összes BMSZKI dolgozó arról tájékoztat, és természetesnek veszi, hogy hajléktalan állapotunkra tekintettel a BKK szolgáltatásait ingyen igénybe lehet és kell venni. A pénzbírság nem befizetése vagy egy pár nap/hét közmunka, egy szabálysértés az állapotunk velejárója. A szociális munkás nincs felkészítve, hogy ennek milyen jogi következményei lehetnek."

4. Életkörülmények

"A szociális munkások egy üvegfallal elzárt irodából, több esetben mindenfajta kontroll nélkül ki és beengednek bárkit, bármilyen egészségügyi, mentális vagy alkoholos állapotban."

"A gazzal benőtt belső kertben a kutyatárolóba kiöntött maradékon a sünök és a patkányok osztoznak, macskák ki és bejárnak az épületbe, a konyhában egér, csótány mindenhol."

"A koedukált jelleg miatt a közös használatú wc, szellőzés nélküli zuhanyzók, falról lógó festék, szigetelés, gomba."

"A szobákban a dohányzás, az alkohol- és drogfogyasztás mindennapos, prostitúcióról, uzsoráskodásról mesélnek a lakók. Ezek következménye a mindennapos veszekedések, hangoskodások, fenyegetőzések sora."

 

2016-10-03_17_55_06.jpg

 

Végül sorait a  társadalomba még visszatérni akaró hajléktalan emberek kilátástalan helyzetét szemléletesen kifejező mondattal zárja:

"Egy hete egészségesen kerültem az Aszódi utcára, azóta aktívan munkát keresek, de ha hamarosan nem kapok valahol lehetőséget, a fertőzött poloskacsípések vagy a heti egyszeri mosott ruhám miatt valószínű nem kapkodnak majd értem sem a munkáltatók."

A Fővárosi Önkormányzat 2016. évre közel 1,3 milliárd forintot rendelt a hajléktalanok nappali és átmeneti intézményi ellátására. Szerény összeg, miközben lépten-nyomon az tapasztalható, hogy egyre nagyobb nyomás van az ellátórendszeren - ideértve a szállókat, nappali melegedőket, utcai szolgálatokat. Tény, hogy ha "lezárják az aluljárókat" ötletet mindenütt bevezetik, azzal legalizálják, hogy a hajléktalan akarata ellenére is elszállítható legyen bizonyos esetekben.

Kérdés, hogy ki fogja eldönteni, mikor áll elő ilyen helyzet...?  Meddig fogják még kriminalizálni ezeket az embereket? 

Három budapesti kerületben működik több-kevesebb sikerrel mintaprogramként a LÉLEK Program, amely szigorú belépési feltételekkel ugyan, de valamiféle csekély lehetőséget nyújt hajléktalan emberek számára a társadalomba való visszailleszkedésre. Mintaprogram, csekély próbálkozás, amely a jelenlegi elégtelen hajléktalan ellátórendszerben legalább reményt nyújt annak a kevés számú hajléktalan embernek, aki még akar és hajlandó kitörni a hajléktalan létből. Mintaprogram, amelyet lehetne nagyban is csinálni - mégsem mutatkozik rá hajlandóság odafent. 

Jelenleg rengeteg pénz, döntéshozói jobbítási szándék és a szakma meghallgattatásra találása hiányzik a rendszerből. A tél nemsokára itt van, az utca pedig még mindig Megváltóra vár...

24 komment

Újabb lakóépület-rehabilitáció indul - kéményfelújítás után

2016. szeptember 19. 15:39 - Jancsó Andrea Katalin

A ma megjelent Közbeszerzési Értesítőből kiderült, hogy a Tűzoltó utca 33/a szám alatti lakóépületet egy konzorcium újítja fel közel 1 milliárd forintért.

Az eredmény nem okozott különösebb meglepetést (igazából itt lenne az ideje lottózni), ugyanis a Tűzoltó 2016 konzorcium éppen azt a két céget (Épkar Zrt.; Szabados és társa Kft.) fedi le, amely az utóbbi időben rendszeresen kapott felújítási megbízásokat a kerületben. A márciusban kiírt közbeszerzési eljárást még nyílt eljárás keretében folytatták le, amelyre a májusi "eredményhirdetés" alapján három cég jelentkezett, de azt eredménytelennek nyilvánították. A mostani közbeszerzés már hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás keretében zajlott, amelyre csak a Tűzoltó 2016 Konzorcium adott be ajánlatot.

 

tuzolto_33a.JPG

 

forrás: Google Earth

 

Az épület rehabilitációs felújítása keretében többek között "a jelenlegi beépítetlen padlástér teljes körű beépítését, illetve emelet ráépítésével történő bővítését" valósítják meg. Ez a feladat - a kiírás szerint - magában foglalja többek között a "kémények, attikafalak/térdfalak és tűzfalak kibetonozását (28.), a megszüntetett kémények kibetonozását (36.); valamint kettős falú, nedvességre érzéketlen nemesacél komplett kéményrendszerek kiépítését (206.)" Vagyis tetőtér-beépítés miatt a meglevő kéményeket teljesen elbontják. 

Mit gondolnak mikor és mennyiért újították fel a Tűzoltó utca 33/a szám alatti lakóépület kéményeit? 

Mindezt úgy, hogy 2014 decemberében már döntött a képviselő-testület a fenti épületet kiürítéséről. Csak halkan jegyzem meg, hogy már a 2013-ban felvázolt városrehabilitációs tervekben is szerepelt ezen épület rehabilitációja. Ám természetesen 2012-ben még senki nem látta, hogy az épület egyszer rehabilitáción fog átesni.

Mindent összevetve a 4 évvel ezelőtti beruházás értéke megy a kukába, az önkormányzat pedig újabb tízmilliókat dob ki az ablakon. Valaki valahol a világban biztosan nagyon jól jár ezzel a közpénzpazarlással - csakúgy mint a Lónyay utca 26 esetében.

 

Szólj hozzá!

Súlyos adósságba és bajba taszított több önkormányzatot a nagy játszótérmutyi

2016. augusztus 08. 16:00 - Jancsó Andrea Katalin

Számos kistelepülést megroppantott a túlárazásairól elhíresült mutyi, miután a várt támogatást nem kapták meg az uniós vizsgálat miatt. Ám mire ez kiderült, ők már hitelt vettek fel...

Az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) jelenleg 237 települési önkormányzatot vizsgál, mivel a gyanújuk szerint ezeken a helyszíneken túlárazottak voltak az uniós támogatásból épült játszóterek. Az ún. játszótérmutyi még évekkel ezelőtt pattant ki, és ma már ott tart, hogy a játszóterek kapcsán kiutalt pénzt, mintegy 1,8 milliárd forintot vissza kell fizetni az uniónak. Nem mellékes, hogy az olykor pár száz fős falvak jelentkezésével és támogatásával zajló pályázási procedúra koreográfiája a sok település ellenére nagyon is hasonló volt. Egy cég jelentkezett a falvaknál, hogy a nevükben készít pályázatot, a települések pedig boldogan beszálltak, hisz az nekik nem került semmibe – csakhogy később a megkapott pénz visszafizetésére kötelezték őket (vagy meg se kapták, amire számítottak.) A forrásfelhasználás még 2008-ben indult, de a kormányváltás után is folytatódott a játszóterek építése, utóbb azonban az OLAF vizsgálata megállapította, hogy átlagosan 35 százalékos túlárazás történt. Az önkormányzatok akkor lepődhettek meg igazán, amikor a feltárt szabálytalanságok miatt visszafizetésre kötelezték őket, ami az értéktől függően 7-15 millió forintot jelent. Pár olyan települést kerestünk fel, amely a nagy játszótérépítési lázban pórul járt.

Pár szomorú példa

Az észak-borsodi Hangony községben 34 millió forintból épült játszótér. Készültek virágládák és a faluházra egy díszes fakapu, amit még az előző önkormányzat pályázott meg. Mivel a vizsgálat miatt nem kapták meg a pályázatban szereplő pénzt, kénytelenek voltak közel 23 millió forint hitelt felvenni. Az összeget havi 300 ezer forinttal törlesztették, ami komoly terhet jelentett számukra, ezért új hitelszerződést kötöttek és januártól havi 172 ezret fizetnek a pénzintézetnek – tudtuk meg Kovács Szilárd polgármestertől. A korábbi időszak takarékos gazdálkodásából még futotta a 200 fős konyha 300 adagosra történő bővítésére, pontosabban ahhoz az önerő biztosítására és a tönkrement, helyi Széchenyi út felújítására. Mivel a polgármester a mezőgazdasági munkában lát kitörési lehetőséget, vásároltak 14 hektár termőföldet a meglévő öt hektárhoz, és közel ennyit még bérelnek. A műveléshez gépekre, szivattyúkra lenne szükség, ám a játszótér projekt évi kétmilliós terhe miatt ezekre már nincs pénz.

 

A szomszédos Kissikátoron műfüves focipálya épült világítással, de készült játszótér és pihenőpark is egy forrás környékén. Minderre 30 millió forintot nyertek, aminek csak az áfa-ját kellett kifizetni. A támogatási összeget itt is hiába várják, mert két hete még a NAV nyomozói kértek Kocsik László polgármestertől szerződésmásolatokat. Ők is hitelt vettek fel, és 300 ezer forinttal törlesztették, de ekkora terhet nem bírt el a 300 lelkes kis falu. Ezért ők is átírták a hitelszerződést és most havi 150 ezret fizetnek a pénzintézetnek. Emiatt gondolni sem mernek önerős pályázatra, hiszen már az is siker a részükről, hogy a hivatalt zavartalanul tudják működtetni. A kis, Ózdhoz közeli zsákfalu infrastruktúrája a szennyvízcsatorna-beruházással lenne teljes, amire beadták a pályázatukat, ám a polgármester még nem tudja, hogy kedvező elbírálás esetén a 155 milliós beruházáshoz honnan teremtik majd elő az 5 százalék önrészt. Szeretnék a közösségi ház energetikai felújítását is elvégezni, amiben könyvtár és orvosi rendelő is van, de most arra sincs fedezet. A polgármester attól tart, hogy a havi hiteltörlesztés ablakon kidobott pénz lesz, és még nem lehet tudni, hol a folyamat vége.

A Heves megyei Mikófalván 18 millióból készült komplett játszótér, napelemes kandelábereket állítottak fel, és épült park, valamint kerítés is. Fónagy Gergely már örökölte a beruházást, amiből utólag több tételt nem fogadott el az Magyar Vidékfejlesztési Hivatal. A polgármester iratbetekintést kért az MVH-tól, ám időpontot nem kapott. Erre azért lett volna szükség, mert ugyan átutalták számukra a pályázat összegét, de visszakövetelnek tőlük 2,9 millió forintot, amit ő nem fogad el, hiszen a beruházás folyamatos ellenőrzés mellett zajlott. Azt javasolja, keressék meg a felelősöket, és kérjék rajtuk számon a mulasztást.

Borsodszentgyörgyön egy helyi egyesület pályázott, és nyert közel 30 millió forintot a településsel közösen. Az önkormányzat úgy döntött, a hitel bírálati díját és hitel kamatait átvállalja, mely előzetes számítások alapján pár százezer forintnak megfelelő összeg lett volna. A hitel fedezetéül – a bank kérésére – az önkormányzat saját ingatlanjait ajánlotta fel, a pályázat meg is valósult, a helyszíni ellenőrzés rendben lezajlott. Az említett pályázatokat értesüléseink szerint az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) vizsgálja, ezért a támogatások kifizetése felfüggesztésre került, így az egyesület a hitelt és annak kamatait visszafizetni nem tudja, így a fedezetül felajánlott önkormányzati ingatlanjaink veszélybe kerültek. 2014-ben felvett hitel kamatai és egyéb költségei Borsodszentgyörgynek mára tízmillió körüli összeget tesznek ki.  Az egyesület vezetői lemondtak tisztségükről, a helyzet kilátástalanná vált, a felajánlott három ingatlan egyikében pedagógus házaspár, a másikban a háziorvos lakik – akik szolgálati lakás nélkül elköltöznek -, míg a harmadik a közfoglalkoztatási feladatok ellátására létrehozott telephely. Utóbbi elvesztése esetén a közfoglalkoztatási programokkal eddig elért eredményeink semmit sem érnek, és jövőbeni terveink nem valósíthatóak meg – tudtuk meg Németh Gyula polgármestertől.

 

Összegzés

Az LMP-s Sallai R. Benedek – aki maga is sokat tett azért, hogy minél több részlet derüljön ki az ügyből – eközben a Quaestor-ügyhöz hasonlítja a játszótérbizniszt, bár itt „csak” 1,789 milliárd forintot kellene visszatéríteni az EU-nak. A képviselő a magyarnarancs.hu-nak elmondta: járt olyan településeken, ahol minősíthetetlen állagú játszóteret talált, hiszen gyenge minőségű fenyőfából készítették, ami pár év alatt elkorhad a földben. „Ilyen és még sok hasonló dologra folynak el azok a források, amelyekből az elmúlt 12 évben a magyar vidéknek fel kellett volna zárkóznia az osztrák, német, olasz falvak szintjére, vagy legalább közelíteni azokat. Valójában csak távolodtunk, mert a pénz egy kevés korrupt pártpolitikus és velük összejátszó csaló zsebében kötött ki, és köt ki ma is. Mindegy, hogy játszótérépítésről, csatornázási beruházásról vagy éppen kerékpárút-építésről van-e szó. Az EU-s vidékfejlesztési pénzek lenyúlásával a vidék jövőjét lopták el a falvakban élő emberektől, fiataloktól.”

 

Forrás: magyarnarancs.hu

Szólj hozzá!